FAQ

image
1. Wat is de capaciteit van de gîte ?
De gîte le Chalet Suisse biedt plaats aan maximaal 14 personen (max. 12 volwassenen) + 1 baby. Het is dus ideaal voor grote families of vriendengroepen die op zoek zijn naar een onvergetelijk verblijf.
2. Hoe zijn de kamers ingedeeld?
Gelijksvloer:
Kamer n°1 : 2 eenpersoonsbedden
Kamer n°2 : 2 eenpersoonsbedden + 1 stapelbed
Kamer n°3 : 2 eenpersoonsbedden
2de verdieping:
Kamer n°4 : 2 eenpersoonsbedden (kunnen niet naast elkaar gezet worden)
Kamer n°5 : 2 eenpersoonsbedden + 1 stapelbed
TOTAAL : 14 personen (max 12 volwassenen - geen volwassen boven in de stapelbedden)
Extra op aanvraag : 1 rijsbed voor 1 kind
3. Welke ""Fun"" activiteiten zijn beschikbaar in de gîte ?
De gîte is uitgerust met alles wat je nodig hebt voor een plezierig verblijf: een biljarttafel, een voetbaltafel, een dartspel, gezelschapsspellen en leesboeken.
4. Zijn er activiteiten te doen in de buurt?
Natuurlijk! Of je nu houdt van wandelen, mountainbiken, spannende activiteiten of gewoon ontspannen in de natuur, er is een overvloed aan mogelijkheden in de regio.
Bovendien vind je in de hal op de eerste verdieping een hele reeks folders met activiteiten in de buurt van de gîte.
5. Is er parkeerplaats beschikbaar?
Ja, er is gratis parkeerplaats voor meerdere auto's.
6. Is de gîte kindvriendelijk?
Absoluut! De gîte is perfect voor gezinnen. We hebben zelfs 2 familiekamers met stapelbedden.
7. Is de gîte toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit?
Helaas niet, vanwege de vele trappen en verdiepingen is de gîte niet toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit.
8. Zijn honden toegestaan?
Honden zijn welkom onder bepaalde voorwaarden. Gelieve vooraf toestemming te vragen vóór het maken van een reservering.
Assistentiehonden krijgen systematisch toegang.
9. Wat is de toeslag voor een huisdier?
De prijs is 25€ per verblijf.
10. Is er Wi-Fi beschikbaar in de gîte?
Ja, de gîte heeft gratis Wi-Fi, zodat u tijdens uw verblijf verbonden kunt blijven.
11. Is er een haardroger in de gîte?
Er zijn er zelfs 2 😊 één in elke badkamer.
12. Zijn er restaurants of voedingswinkels in de buurt?
Zeker! Er zijn verschillende restaurants en voedingswinkels in de buurt. Een lijst met adressen en openingsuren is beschikbaar in de gîte.
13. Is het mogelijk om evenementen te organiseren in de gîte?
Nee, omdat de gîte Le Chalet Suisse in een rurale omgeving ligt, zijn feesten en vrijgezellenfeesten niet toegestaan.
Bovendien zijn geluidsstoringen tussen 22.00 en 08.00 uur verboden volgens de politievoorschriften van Beauraing.
14. Mag men vuurwerk, vuurpijlen en rotjes afsteken tijdens de feestdagen?
Nee, dit is verboden volgens de politiereglement van Beauraing.
15. Is beddengoed inbegrepen?
Ja, beddengoed is inbegrepen en bovendien zijn de bedden opgemaakt bij aankomst. U hoeft zich alleen nog maar onder de lakens te nestelen.
16. Worden handdoeken verstrekt?
Handdoeken worden niet verstrekt, gasten dienen deze zelf mee te brengen. Wel zijn bad-/douchematten voorzien.
17. Worden keukenlinnen verstrekt?
Ja, keukenlinnen worden verstrekt.
18. Zijn er vuilniszakken beschikbaar?
Ja, er worden PMD-zakken van de gemeente verstrekt.
Gewone zakken voor restafval moeten jullie zelf meenemen.
19. Zijn er babyvoorzieningen aanwezig?
Ja, op aanvraag is de gîte uitgerust met: een reisbedje, een verstelbare kinderstoel, een elektrische en muzikale babyschommel, een Angelcare-badzitje (0-6 maand), een badthermometer en een luiertafel. Er zijn ook babyflesjes beschikbaar.
20. Heeft de gîte een oplaadpunt voor elektrische auto's?
Nee helaas maar er zijn verschillende oplaadpunten in de buurt van de gîte.
21. Is er een barbecue in de gîte?
Ja, er zijn zelfs twee 😊 een gasbarbecue op het terras op de eerste verdieping en een houtskoolbarbecue op de gelijksvloer.
22. Leveren jullie houtskool en gas?
Nee, maar u kunt dit aanvragen voor uw verblijf tegen een toeslag van 31,70€ voor de gasfles en 11€ voor een zak houtskool van 6 kg.
23. Is de gîte rookvrij?
Ja, de gîte is rookvrij. Bij overtreding van deze regel wordt de borg niet terugbetaald.
24. Is de gîte uitgerust met een brandalarmsysteem?
Ja, de gîte is volledig uitgerust met een brandalarmsysteem.
25. Hoe kan ik de gîte reserveren?
Er zijn verschillende mogelijkheden om te reserveren: per e-mail, telefonisch, via Booking of via ons online boekingssysteem.
26. Welke documenten moet ik lezen, invullen, ondertekenen en terugsturen om te huren?
· Het huurcontract
· De interne en externe huisreglement
· Het registratie- en controleformulier voor verblijvende gasten
27. Welk document moet ik als huurder verplicht verstrekken?
De huurder is verplicht om zijn huurdersaansprakelijkheid te dekken door uiterlijk 4 weken voor aankomst een verzekeringsattest te verstrekken. Iedereen met een brandverzekering of familiale aansprakelijkheidsverzekering is automatisch gedekt bij het huren van een vakantiewoning. Neem gewoon contact op met uw verzekeringsmakelaar om dit attest op te vragen en aan ons te bezorgen.
28. Bij rechtstreeks reservering: wanneer is mijn reservering definitief?
Hiervoor moeten de volgende voorwaarden zijn vervuld:
a) Alle documenten vermeld in punt 26 moeten correct ingevuld, ondertekend en teruggestuurd zijn
b) De aanbetaling (of volledige betaling van de huur) moet op onze rekening staan
29. Via booking : wanneer is mijn reservering definitief?
Dit verloopt een beetje anders want de betaling verloopt via Booking dus u dient nog enkel alle documenten die vermeld in punt 26 correct invullen, ondertekenen en terugsturen.
30. Moet er een aanbetaling worden gedaan?
Ja, indien u rechtstreeks reserveert, en dan is de aanbetaling 30% van de totale huursom.
Nee, indien u via Booking reserveert.
31. Wat is het annuleringsbeleid, bij vroegtijdig vertrek of no-show?
Elke annulering moet per aangetekende brief of e-mail aan de eigenaar worden gemeld.
Meer dan 60 dagen voor aankomst = 100% van het huurbedrag wordt terugbetaald aan de huurder.
31 tot 60 dagen voor aankomst = 30% van het huurbedrag wordt door de eigenaar ingehouden als schadevergoeding.
30 tot 0 dagen voor aankomst = 100% van het huurbedrag wordt door de eigenaar ingehouden als schadevergoeding.
Een voortijdig vertrek van de huurder geeft geen recht op enige terugbetaling van de verblijfskosten.
No-show: indien de huurder niet komt opdagen binnen 24 uur na de aankomstdatum vermeld op het huurcontract, vervalt de reservering en wordt het volledige bedrag van het verblijf ingehouden door de eigenaar, die onmiddellijk kan beschikken over zijn pand.
32. Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Wij accepteren verschillende betaalmethoden zoals bankoverschrijvingen of cash betalingen.
33. Moet er een borg betaald worden?
Ja, de borg bedraagt 500€.
34. Zijn er bijkomende kosten?
Nee, de huurprijs is inclusief schoonmaak, nutsvoorzieningen, toeristenbelasting en afvalverwerking.
35. Wat zijn de in- en uitchecktijden?
Inchecken vanaf 16:00 uur tot 18:00 uur en uitchecken uiterlijk om 10:00 uur (18:00 uur op zondag en feestdagen).
36. Hoe verloopt de sleuteloverdracht?
Bij gîte Le Chalet Suisse wordt u meestal persoonlijk verwelkomd. We vragen u om ons minstens 48 uur van tevoren uw aankomsttijd door te geven.
Als de eigenares niet aanwezig kan zijn bij uw aankomst, worden de sleutels in een sleutelkluis geplaatst.
37. Zijn er schoonmaakdiensten beschikbaar tijdens het verblijf?
Voor wie een vlekkeloos verblijf wenst, is het mogelijk om op aanvraag en tegen een toeslag een extra schoonmaakservice te krijgen.
38. Heeft de gîte een buitenruimte?
Ja, er is een ruim terras op de eerste verdieping waar u kunt eten.
Daarnaast is er een niet-aangelegde tuin.